søndag 18. september 2016

Dekk et høstbord !

I dag skal jeg vise dere hvordan jeg dekker et høstbord med litt utradisjonell pynt..iallefall her i Norge har vi ikke for vane å bruke hvite gresskar, gjør vi vel ? Men jeg fant disse skjønne små gresskarene på Plantasjen og kjente umiddelbart at dette måtte jeg dekke et kreativt høstbord med. Jeg har valgt disse fargene blått, hvitt og svak gyllen orange..... Farger jeg aldri har brukt sammen før....men så moro å teste noe nytt...og hvem vet.. kanskje det blir en favorittkombo fremover ? :)
 Jeg finner masse inspirasjon i naturen og bladene her en fargeopplevelse i seg selv synes jeg...Det er derfor høsten er en av mine favoritt årstider.....sååååå mye vakkert rundt oss . Bortsett fra gresskarene , chrysantiumene og rosene i vasen er alt funnet rett utenfor døra...blader ,kvister, små hasselnøtter og tørket hortensia setter høstpreget her synes jeg :)

 Disse flotte tøyserviettene er fra Zara interiør og de måtte bare bli med hjem fra Malaga. Fantastisk farge og mønster....








Så hyggelig å dekke et bord som dette , selv om det er til en enkel hverdag....men så gjelder å ta vare på øyeblikkene da og glede seg over det enkle. I dag ønsker jeg meg en slik søndag med høstlige kreative omgivelser og god høstmat med mine kjære.....
 
 Snart står en ny innkjøpstur til Danmark for tur, og vi skal nå hente hjem bla et vakkert bord jeg kom over når vi var på sommerferie der nede sist. Vi kommer helt sikkert til å finne mye annet også, siden vi nå skal ha med en bil som kan ta med seg litt større ting...(HURRA!!!) Så når høstbutikken åpner 2 oktober igjen er det nye skatter på plass . ÅÅÅÅ som man gleder seg :) Vi ses alle sammen !

                                                         KLEM VIBEKE

17 kommentarer:

  1. Linda decoração tendo o outono como tema! Adorei! Especialmente os talheres, são maravilhosos!

    SvarSlett
  2. Hallo Vibeke,
    was für ein wunderschön gedeckter Tisch. Da nimmt man doch gern Platz.
    Grüße in den Sonntag - Stine -

    SvarSlett
  3. Ja, du Vibeke, du får det til.. Alltid like vakkert, alltid like fristende. God tur til Danmark. Vi har tømt et gammelt stabbur i helgen, du hadde nok sikkert funnet mye fristende skatter der også du. Hilsen Inger Johanne

    SvarSlett
  4. Oh wie schön liebe Vibeke,
    da würde ich mich gerne gleich zu dir an den Tisch setzen!
    Wieder eine total geschmackvolle Dekoration,
    die mir traumhaft gefällt!
    Danke dir!
    Herzlichst Monika*

    SvarSlett
  5. Så utrolig lekkert! jeg så hvite gresskar for første gang i fjor, de er så fine! Jeg drar til Lønstrup i morgen, vi har leid et sommerhus der for noen dager, kanskje vi treffes? Du skal vel til "Den gule lenge" tenker jeg.......Klem fra Signe.

    SvarSlett
  6. Slike en nydelig bord, Vibeke ... Jeg elsker fargene! Nyt turen! Håper du finner mange skatter!

    SvarSlett
  7. Amazing like always Vibeke :) ..nelly

    SvarSlett
  8. I love white pumpkins and your table is gorgeous! I love gifts from God and Mother Nature!!
    hugs,
    Jann

    SvarSlett
  9. This is just stunning. There isn't a major magazine in American that could touch how beautiful this is! Wonderful job!

    SvarSlett
  10. This is just stunning. There isn't a major magazine in American that could touch how beautiful this is! Wonderful job!

    SvarSlett
  11. So lovely!! a very creative autumn table, indeed; nature is amazing and the mix of elements is a gorgeous visualisation! Wonderful!

    SvarSlett
  12. Love the beautiful white pumpkins. Gives such an elegant look to your table with the blue and light gold. Gorgeous!

    SvarSlett
  13. Love the beautiful white pumpkins. Gives such an elegant look to your table with the blue and light gold. Gorgeous!

    SvarSlett
  14. Simply beautiful and beautifully simple! I love white pumpkins, waiting for them to come to my town!

    SvarSlett
  15. Hello Vibeke. I can't believe I have been in the blogworld at least as a spectator for a couple of years and never found you....love your home and Scandinavian style, Sandi..

    SvarSlett