onsdag 6. mars 2013

Tolv blå markblomster små !


Mange av oss vokste opp med ting i hjemmet som gjorde et ekstra inntrykk på oss...Jeg har mange slike minner og for ikke så lenge siden arvet jeg nettopp noe som jeg alltid har beundret fra jeg var ei lita jente. Disse tolv tallerknene har forskjellige blå markblomster dekor på og min mamma kjøpte disse på 80 tallet på postordre..Hun fikk tilsendt en tallerken hver måned i et helt år.Husker faktisk at hun fikk disse pakkene også,og at vi beundret hver tallerken som kom  :)

Nå har jeg funnet en fin plass til de og inspirasjonen til å lage til vår ble enda større her inne nå:)))
Gamle gamle postkort som oldemor fikk,skal jeg nå også få ta vare på videre....







Kan også røpe at hekleteppene jeg har bestillt begynner å ta form....kansje det blir en "underveis titt"i helgen på dere.....rett og slett nydelig blir det:)Men det visste vi jo..ikke sant?


En striesekk har blitt til pute i gyngestolen her,både pute på rygg og på sete,kjekt og fint på samme gang synes jeg:)


Ja jeg ble virkelig inspirert av disse tallerknene,og veldig morro at de nå skal få nytt liv hos oss:)
Tusen tusen takk til alle dere som ønsker å ta turen innom her,helt fantastisk er det å oppleve slik respons.Ja jeg blir bare glad og rørt. KLEM VIBEKE

16 kommentarer:

  1. De tallerkenene var jo bare super skjønne:)
    Passet så utrolig godt på veggen der og ga ordentlig vår-stemning:)
    Alt det andre med sine herlige detaljer var bare nydelig som alltid:)
    Så kult at du har sydd om striesekken til en pute, den ble kjempe fin og gjorde sitt til at det ble litt herlig rustikk preg over dette:)
    Elsker blått/hvit bare mer og mer jeg:)
    Ha en herlig dag vennen:)
    Klem Merete

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk skjønne deg Merete:)Striesekken har jeg bare puttet to dunputer inni og brettet toppen inn slik at den ser ut som den er sydd...veldig kjekt vettu:)))Er så glad for den sekken,takk for at du har så mye fint i butikken din:)))Klemmmer

      Slett
  2. Å jeg blir helt vart om hjertet av å se så nydelige fat og vakre bilder.
    Jeg har sagt det MANGE ganger men du er i en klasse for deg selv når det gjelder stemning,styling,bilder,blomster ja....ALT!
    Tror jeg må kjøpe meg en ordbok for å finne på noe nytt å si til deg for føler jeg gjentar meg selv her altså...hi,hi.

    Vel Vibeke.....TAKK igjen for at du blogger og deler så utrolig masse flott med oss som er innom og DET vet jeg er mange!

    Nå må jeg se enda en gang her....

    Kiss and love
    Camilla.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tårer i øya det er det jeg får av deg,hjertegode venn <3 Du er helt spesiell god du Camilla,føler meg HELDIG som kjenner ei som deg:)Tuuuusen takk for dine alltid positive ord!
      klemmer på klemmer fra meg til deg:)

      Slett
  3. Såååååå mye pent og se.For en flott blogg du har.

    SvarSlett
  4. Kjempekoselig! Herlige Bilder!
    Mvh Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk snille Monica:)))Herlig at du likte de:)

      Slett
  5. Underbara bilder!! Ja det väcker minnen dina tallrikar :) Fint det blev med de på väggen och koppen bara älskar jag/och kortet med hyacinten så fint. Ha en bra kväll Vibeke och kram / Anna

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk herlige Anna:))Må du også ha en fin kveld!Kram

      Slett
  6. Stemningsfulle biler til og bli...rett og slett glad av:)
    Flotte tallerkner med mye minner, vakkert og ta vare på...og flott ble det:)

    SvarSlett
  7. I love the beautiful plates!
    The colors are so great :-)
    Love,
    Lisa

    SvarSlett
  8. Så fine tallerkener og dit tæppe! hvor er det flot :-)

    Ha' en rigtig dejlig dag.
    Knus Birgitte

    SvarSlett
  9. De er jo så skjønne! Vekker minner hos meg oss også dette! :-)
    Så utrolig flott du har laget det!
    Bildene gir sånn glede og inspirasjon!
    Gleden sprer seg i kroppen alltid når jeg kikker innom deg!

    God fredag til deg Vibeke!
    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  10. Så nydelig tallerkner! De passet så fint på veggen over det hvite bordet! Ble kjempefint!!
    GOD HELG!!
    Siri

    SvarSlett