onsdag 26. desember 2012

Den vakreste juleblomst

 Er amaryllis for meg. For en DEKOR der de står å viser seg fram i denne juletid. Jeg vil gjere ha de overalt i huset...og det er jammen ikke langt unna man har heller:)



 På soverommet har jeg denne stående . En enkle grankvist og en amaryllisblomst,trenger ikke mer for å vekke min oppmerksomhet :) Flasken er et av mine siste funn hos skrot Tor.Etiketten måtte få være på den ga den et litt røft utrykk..også er den med på å påminne litt om historien til denne flasken:) Skien Såpefabrikk kommer denne fra.
I julen har jeg bare hvite amaryllis men gjennom hele desember har jeg hatt rosa/fersken og røde.-men er nok mest svak for de hvite...
Disse fikk jeg med meg fra Hannas Skafferi ,"mini amaryllis" helt fantastisk skjønne:)


Fort kommer hverdagen igjen og i morgen er det jobb på meg. Må vel innrømme at man godt kunne tenke seg noen dager til fri siden man store deler av fridagene har vært både influensa syk og omgangsyk....ja ja men så er det godt å kjenne energien kommer sigende tilbake da:))) koslig at mange tar turen innom her i julen også, og jeg tar ikke bloggfri nei,hi,hi....Det er gjerne i friperioder som dette jeg har ekstra god tid på å ta bilder noe jeg storkoser meg med:) Så kom gjerne innom igjen, dere er SÅ velkommne!
                                                 GO & VARM KLEM FRA VIBEKE

12 kommentarer:

  1. Vackra Amaryllis!!! Servettringen wow..Idag har jag bara latat mig och pussat på lilla valpen och de andra i flocken har fått mjuk pepparkaka, så nu är matte populär. Ha en härlig fortsatt helg. Kramar Anna

    SvarSlett
  2. Underbara bilder!!

    jag älskar julen, men varje år är jag glad att den är över... :)
    Bara äter o äter och slöar.. hihi
    Så i morgon åker julen ut... :)

    God fortsättning
    Kram Tina

    SvarSlett
  3. Ja det er en vakker blomst, helt skjønn!
    Er så pent hos deg, må alltid titte innom her ;)

    SvarSlett
  4. Så vakkert du har pyntet med amaryllisene! Nydelige bilder i innlegget under her også. Juleklem fra Berit

    SvarSlett
  5. Amaryllisen er en av mine favoritter også, skulle prøve å dyrke fram igjen de jeg hadde i fjor, men de kommer nok ikke fram før på nyåret en gang ;-) Har imidlertid en i en bukett sammen med noen hvite tulipaner da :-)

    Kos deg videre i jula :-))

    SvarSlett
  6. Din snopeblomsterhøne!!!
    Guri sååå fiiiint!
    Love it!
    Finnes det ett sted i huset ditt som IKKE er bloggbart?? Hi,hi....Bjarte pleier å snike inn på kamera bilder fra vaskerommet og sånn.....og tærene hans....så når jeg skal legge inn bildene på dataen popper det opp alt mulig av fantestreker...Å han har det nå gøy altså!
    Vel nok om det!
    Helt vakkkert hos deg min skjønne venn.Blir inspirert!
    Nå snart Downton abbey her....

    Smask

    SvarSlett
  7. Wow....noe så nydelig:)
    Helt enig med deg Amaryllisen er bare helt nydelig:) har selv den som blomster rundt i huset:)
    Blir bare helt satt ut av hvor nydelig du har det:) kjempe kos å få ta del i ditt vakre hjem:)
    God dag på jobben i morgen :)
    Klem Merete

    SvarSlett
  8. Sukk så vakkert!!
    Takk for titten inn i ditt vakre pyntet hjem:)
    Ønsker deg en fortsatt fin jul:)
    Klem Hanne

    SvarSlett
  9. Helt enig! Amaryllisen er favoritten her også.
    Mini-amaryllisen var veldig søt.
    Julekalender,Anette

    SvarSlett
  10. Hei på deg.
    Som alltid utrolig vakre og stemningsfulle bilder hos deg!!
    Helt enig med deg, Amaryllis er en flott og staselig blomst.
    Ønsker deg fortsatt fine romjulsdager.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  11. I adore your blog, Vibeke!
    Happy New Year to you and yours,
    Linda at Beautiful Ideas

    SvarSlett