torsdag 6. desember 2012

Dagen JULA kom i hus....

 Det er dagen husets pepperkakehus er ferdigstillt,at jula for alvor er igang her i huset. Så dere la meg presantere julens 2012 pepperkakehus!
Dette kaller jeg bare "My english cottage gingerhouse"....for jeg fikk assosiasjoner til det når det sto ferdigstillt:) Gjør jo ikke noe akkurat det da, for jeg elsker jo bare engelske små "cottage" hus.
Ikke vanskelig å se at dette en av mine absolutte favoritt ting å gjøre til jul...det kan ta LITT av...:)))




Jeg har aldri noe konkret plan når husene skal lages, de "kommer" til meg samme dagen....Men planen bak dette huset var å lage en glassveranda (som de fleste vet jeg ønsker meg her hjemme:)))) Men så ombestemte jeg meg å lot det bli bare et slags langt vindu øverst.
Jeg kan også meddele at det gikk ikke helt prikkfritt....Å nei det knakk både her og der,men jeg ga meg ikke...selv om de her hjemme bare ristet på hodet oppgitt over at jeg ikke ga meg...ho,ho
Glad jeg fikk lappet det sammen og nå står det her å gleder oss sammen med det lille "uthuset".
Kjære alle sammen må dere alle få en aldeles nydelig helg, med alt det gode desember bringer oss!!
Her skal det virkelig pyntes, ordnes og koses hele helgen !
                                    JULEKLEM FRA VIBEKE

21 kommentarer:

  1. Men det är ju helt underbart!!! Alla dessa hus och pepparkakor...så fantastiska som en liten by...Så duktigt. Kram Anna

    SvarSlett
  2. Vet du.....du er ikke sann!!!
    At det går an å lage så flotte hus.....nei nå fikk jeg ikke lyst til å lage pepperkekehus her......kommer aldri i verden til å se så vakkert ut!
    Hadde du vært naboen min kunne jo du ha laget til meg og jeg kunne bakt noe til deg.....hi,hi..
    Skal nok alltids få til noe,gutta pleier å lage en borg og sånn.
    Gleder meg til helgen å pynte enda mere.
    Nei,nå må jeg visst snakke med min darling.....jeg er etterlyst her...ho,ho.
    Takk igjen skjønnas for du er du!
    God klem

    SvarSlett
  3. Åååå du er så kreativ og flink!!
    Flott pepperkakehus, med masse stemning :)
    Ha en herlig helg, og kos deg med pynting og familien :)
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  4. Så utrolig nydelig pepperkakehus du har laget:)
    Kjempe kreativ og flotte:)
    Gir en herlig stemning:)
    Sov godt
    Klem Merete

    SvarSlett
  5. Wow, superfint!! Passet så godt der på skjenken;)

    Ha en fin førjulstid!!

    SvarSlett
  6. Åh, så utrolig nydelig, Vibeke!! Fantastisk flotte pepperkakehus!
    Klem, Marte :)

    SvarSlett
  7. Så flott!
    Du er kjempeflink :)
    Fint dekorerte pepperkaker også ♥

    SvarSlett
  8. Such a beautifully decorated ginger bread house ♥

    SvarSlett
  9. Du har en helt utrolig fantastisk blogg og for og ikke snakke om hjem!!! Og såååå kreativ du er!!!! Alt er så nydelig og samtidig veldig enkelt. ELSKER DET! Når jeg besøkte bloggen din, så ville jeg bare se mer og mer og mer:)) Gleder meg masse til mange flere innlegg og jeg har lagt deg til i lista mi:) Pepperkakehuset var kjempe fint, akkurat sånn det skal se ut:) Superfine bilder!! Førjulsklem fra Lillan:)

    SvarSlett
  10. Fantastisk fint,flinke du.:)
    Klem Mette.

    SvarSlett
  11. Så kreativ du er :)))
    Nydelige pepperkakehus pyntet så en får lyst å bli barn igjen :)))
    Herlig blogg som jeg gleder meg til å komme tilbake til !!

    Fin fredag og helg til deg
    Klem Heidi, en ny følger :)

    SvarSlett
  12. Little beautiful masterpiece!
    Silvia

    SvarSlett
  13. Å du er utrolig flink!
    Dette var jul det..
    Helt fantastisk koselig!
    juleklem lille meg

    SvarSlett
  14. These houses are beautiful, I just shared them with my readers on Facebook. So pleased to have come across your blog.

    SvarSlett
  15. Otroligt vackert!!!
    Det är vad jag kallar julstämning... :)
    Vad duktig du är!

    Ha en fin helg
    Kram Tina

    SvarSlett
  16. Og DER hadde Camilla spist opp alle som en av de nydelige mandlene dine!
    Ikke litt dårlig samvittighet heller....ho,ho,ho......

    God helg!

    Knus på dig søde venn.

    SvarSlett
  17. Oj, for et mesterverk! Det er jo et kunstverk. Så utrolig lekkert! Så flink du er! Du imponerer igjen og igjen ;-)

    Ha en fantastisk fin helg! Kos deg masse og nyt den ;-)

    SvarSlett
  18. de toute beauté c'est Magnifique !
    une jolie ambiance

    SvarSlett
  19. For noen nyydelige pepperkakehus♥

    SvarSlett
  20. Utterly Gorgeous, you inspired me to try my hand at gingerbread this week. Paul

    SvarSlett
  21. Love your gingerbread home. My mother and I make about 30 each Christmas season and then we have little parties and let people put them together and decorate. A wonderful tradition! I would love your gingerbread recipe if you would share. Merry Christmas

    SvarSlett