mandag 31. desember 2012

Årskavalkade Del 2


 Velkommen til del 2 i årskavalkaden her på Vibeke Design. Dette var ikke lett,sommeren var høysesong for bildetagning:) Første bildet er tatt av den gamle skolesten jeg fikk med meg fra min DRØMMEDAG. Jeg fikk den dagen være med å tømme et gammelt landsted, åh! kan fortsatt kjenne den godfølelsen fra den dagen.:))Sommeren gikk til å pusse opp flere av skattene jeg fikk med meg derfra.

 Det var virkelig en fryd å få laget til denne plassen på verandaen. Skal si man fikk mye glede av disse skattene denne sommeren.

Hvite syriner er noe av det vakreste jeg vet....det ble maaaange bilder av disse..Her sammen med hvite lupiner..sukk,for en herlig blomstertid...:)

Sol og deilige dager tilbrakte man i hagen.
 Fantastiske farger i sommerens blomster,de ga slik energi og inspirajon. De gamle flaskene ble brukt flittig.
Nydelig rabarbra syltetøy smakte herlig på varme sommerdager.
 Sommerutstillingen av mine malerier sto for tur. En flott dag med masse salg å glade,positive mennesker strømmet til. I hagen hadde vi også laget et lite loppis:) Klart det skal gjentas,det var en fantastisk dag:)
                                                      Hele sommeren i ett og samme fat:))))
 Skjønne pastellfarger inntar hagen,og Nure må være med:)Denne gamle bondestolen har bare en helt spseiell skjønn blåfarge.Meg og gamle stoler.....har en "liten"samling fått opp igjennom årene.

                                                                Santhansaften 2012!
 Ferieturen vår går til RØROS denne sommeren,et vakkert minne for livet.En fantastisk by full av sjarm og gammel historie. Flere bilder fra denne ferien finnes under etiketter:Ferie.
 Klart jeg også måtte sette mitt lille preg på denne byen.....:)))
 Geirangerfjorden ! Vi kunne ikke se oss mette på denne naturen....til tider ble man faktisk rørt over hvor VAKKERT det var.

Sogn og fjordane gjorde også et stekt intrykk. Vi kunne igjen bekrefte at vi bor i et fantastisk vakkert land. Vel hjemme fra ferieturen får vi noe varme og gode sommerdager.

 Nydelige dager i hagen fikk vi også oppleve...selv om regnværsdagene var ofte.Ja for så fort sola kom måtte man nyte .
Så fort anledningen bød seg måtte vi kose oss på verandaen,som fikk ny levegg denne sommeren.
                                    Da hører god mat med gode venner til:)
Jeg viser mitt rosa lappeteppe og pelargoniumen viser seg fra sin aller beste side.
Hver sommer inntar en flokk av sommerfugler hagen...Vakkert!! Det blir  også tid for blåbærkos..Mmmm!

                                  Som dere ser to tallerkenhyller er kommet på plass,og det ble nå komplett:)


Mange husker sikkert utgangsdøren vår som gikk gjennom flere fargeskifter....fra lysblå,lindegrønn og til slutt grå:) Jeg kan vel konstantere at den forblir grå nå:)))

                                                                    Høsten kommer og det er klart for høstkos!

Så kommer vinteren og julen er like rundt hjørnet........Jeg begynner tidlig å samle inn naturmatrialer som skal brukes til årets juledekorasjoner.Jeg fyller også 40 år i november og kjøper meg disse tallerknene i bursdagsgave:) Et kjøp jeg ikke angrer på, de er bare vakre.

 Vi er med i Bolig Drøms julemagasin med en julerepotasje fra huset vårt. En flott repotasje på hele 11 sider. En virkelig morsom opplevelse å ta med seg inn i desember. Vi begynner å pynte ute....masse:))


                                Det bli jul i huset når pepperkakehuset inntar heimen. Det ble et  krevende  prosjekt i år skulle det vise seg....men jammen sto det hele julen gjennom:)))

                                   Alle skjønte nå at jeg bare ELSKER pepperkakepynt! Under her er det lille julaften og julefreden senker seg...

 Ute var det skikkelig julestemning med snø...som nesten regnet bort...Et fantastisk år har det vært her på bloggen med mange gode besøkstall og de skjønneste mennesker som kommer med de herligste tilbakemeldinger. Privat og på facebook er folk også rause å møter meg med positivitet og glede. Føler meg så heldig som får oppleve dette, å må innrømme at man skjønner det ikke helt...Jeg går nå her å tar bilder,styler å maler det jeg synes er fint...også kommer det noen å forteller meg at dette gir de så mye glede og inspirasjon..det er jo bare VAKKERT!:) Det gir så enormt masse inspirasjon til å fortsette det kreative arbeid.
Jeg ser fram mot et nytt,spennende gledesfyllt og selfølgelig kreativt 2013 sammen med alle dere!
Tusen tusen takk for at dere finnes! Klem Vibeke


12 kommentarer:

  1. God fortsättning och ett fantastiskt år 2013 önskar jag dig!!
    Kram Emma

    SvarSlett
  2. Fantastiskt vackra bilder!!

    God fortsättning
    Kram Tina

    SvarSlett
  3. Blir skikkelig glad av å se på bildene dine !!

    SvarSlett
  4. Flotte bilder og miljøer du lager :) En bok hadde nok gjort seg, selv om det er mye jobb bak det:) Men med så flotte bilder hadde dette vært en god salgbar bok med interiør og tips og ideer til julen.
    Koslig blogg som får fantasien i sving hos meg iallefall :)
    Ha en flott 1. dag på det nye året:) Din "navnesøster" vibeke :) hehe

    SvarSlett
  5. Takk for nydelig inspirasjon, flott innlegg :)
    GODT NYTTÅR ♥
    Bli gjerne med på mitt gavedryss ;)
    Klem Anette

    SvarSlett
  6. Jeg "kjøper" denne boken og jeg!!!
    Bare fantastiske bilder,du er jo den fotografen du!
    Deilig å drømme seg bort i bildene,her hos oss sludder det og er rett og slett IKKE noe gøy ute!
    MEN......På blogg er alt bra vettu....knis.
    GODT NYTT ÅR og tror nok at dette året blir topp topp for deg!

    Herlige klemmer fra din beundrer i Bergen...ho,ho,ho...

    SvarSlett
  7. Hei!
    Kom over bloggen din for en ukes tid siden - og dette er jammen allerede blitt en av mine favorittblogger - den er rålekker! Her er det utømmelig med inspirasjon og vakre bilder! Takk! <3
    Klem Cecilie

    SvarSlett
  8. Aaah, så flotte bilder:)

    Klemmer

    SvarSlett
  9. Hei Vibeke. Nydelige bilder og nydelig skrevet! Godt nyttår til deg og dine!
    Gleder meg masse til og følge deg videre i 2013.
    Klem fra Anne-Marit :)

    SvarSlett
  10. Godt nytt år, Vibeke - og tusen takk for inspirerende innlegg og for søte kommentarer.
    Jeg gleder meg til å følge med deg videre i det nye året!
    Titti-klem

    SvarSlett
  11. Herlige bilder :D

    Har linket til bloggen din i bloggen min ;)

    Ha en trivelig onsdag :D

    SvarSlett
  12. Heisann Vibeke.
    Jeg har enda ikke fått vært innom deg pga uforutsette hendelser i jule/ nyttårshelgen, med mye jobb og sykdom.
    Jeg ønsker å hente de hjertene nå på nyåret ;) Fordi da kan jeg glede meg over dem allerede nå.
    Har fulgt ditt eksempel og hentet mange flotte grener fra ask, fra Eidanger omr, med masse lav på, bare utrolig flotte :O
    Ønsker deg en flott helg videre.
    M.v.h
    Ida Synnøve Hovstø.

    SvarSlett