søndag 30. desember 2012

Årskavalkade DEL 1

 Velkommen alle mine hjertegode følgere her på Vibeke Design, til årets Årskavalkade 2012. I dag byr jeg på en reise i vinter/vårlige bilder. Jeg måtte dele det opp
siden jeg klarte aldri å bestemme meg .Jeg har rett og slett for mange bilder jeg vil så gjerne dele med dere:)) Så del 2 kommer senere med sommer/høstlige bilder:) Vi begynner januar med et bilde av
husets lille prins Nure som fikk ny genser denne måneden og har brukt den flittig siden.
 Så fort juleblomstene hadde kommet ut var det inn med vårblomstene!!
 På kalde dager var det godt med disse skjønne vottene . Som min flinke og veldig gode svigermor hadde strikket til meg.

 Så kom februar med bursdagsgutt i huset,selfølgelig skulle han få pakke og bursdagskrone:))

 Godt var det å jobbe med slike herlige farger på denne årstiden. Det gjorde både de som skulle ha disse og meg glade:)))
 Jeg elsker blomster,noe som ikke er vanskelig å se når jeg gikk gjennom alle bildene for i år. Så "forgive me"det er blir nok mange blomsterbilder ..:) de gir meg slik glede og masse masse inspirasjon!

 Fastelaven bolle,som selfølgelig smakte himmelsk i år også.


 Jeg er på min første Antikk/brukt messe og forelsker meg i gamle linhåndkler...siden den gang har samlingen blitt stor,noe dere vil se i andre halvdel av Årskavalkaden.
 Vi begynner å lengte etter vår i mars og flørter med vårtekstiler og herlige ranukler.

 Man lengter etter vårfarger og bringer inn herlige farger i kjøkkenet. Den gamle svenske krakken fikk jeg med fra en brukthandel.
Jeg har flere turer til Skrot Tor og finner mange flott skatter..
Her er noen av mine første funn.
 Vi lager til vår på verandaen men vårblomster og lyse og lette tekstiler.
Selfølgelig nøt man alle de  herlige vårblomstene
En vakker sjenk tar plass på kjøkkenet ved påsketider.
Her er påskebordet klart og et deilig lammelår sto i ovnen...:)
En vårlig touch av tekstiler og blomster har tatt plass i stuen.
Første tallerkenhylle på plass...det skulle vise seg at man "trengte"en til:))
En ny favoritt "dilleplass"blir til...:)
Vi blir omgitt av de vakreste vårblomster.....
Og jeg kunne ikke få tatt nok bilder...:)
På vårens loppisrunde får jeg med meg denne gyngestolen,som jeg maler lindegrønn.
Så glad man ble i den:)
 Bildet under her et bilde som blir godt likt på pinterest,mange hundre har "pinnet" det:) Det gleder selfølgelig et Vibeke hjerte det:))) Husker jeg koste meg masse når jeg tok denne bildeserien.
 Blomster begynner å spire i hagen,man bare NYTER at våren er på vei......

En herlig samling av tekstiler som sier VÅR!
Skal si man var glad for vårsola!!
Jeg får "dilla"etter gammelt blått porselen.På mine loppisrunder er det stadig fangst:)
Vi kan åpne dørenene for varmere tider.
På kjøkkenet blir man stadig inspirert til å gjøre ulike krumspring....
Så var sommeren her og en deilig tid sto for døren. Flere bilder av den tiden kommer i neste del av denne årskavalkaden.Nå er det bare å ønske alle dere der ute GODT NYTTÅR!!Så kommer neste del på første dag i det nye året 2013.   KLEMMER VIBEKE

38 kommentarer:

  1. Dear Vibeke. I do not understand but it looks like an review. Beautiful pictures. I love your cute dogs and also the beautiful fabrics you have in your house. Do you sue the cushions by yourself? Or where can I buy this beautiful designs? I mean who is the designer of the cushions, plaids etc?. Do you prefer special designers like nyblom kollen ?

    Have a beautiful new year.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dear Eileen:) This is a review from 2012,but only from the first six month...I have to many pictures i want to share whith you all:)))Next six month comes tomorrow:)All my fabrics comes mostly from :"Home & Cottage"(http://blogg.homeandcottage.no/p/butikkene-vare.html)and yes I do also like the design from nyblom kollen:)

      Happy new year !

      Slett
  2. What beautiful images - I would happily walk into any one of them! I look forward to the next series as you remember the autumn.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much:)Happy New year and all the best from Vibeke

      Slett
  3. Å kjære vene.....
    Bare å gi ut bok!
    Hadde kjøpt den med EN gang!!!
    Du er bare RÅ Vibeke....
    TAKK igjen og igjen for at du deler med oss,en sann GLEDE å titte innom deg og DET gjør jeg OFTE vettu!
    Gode nyttårs ønsker til deg min vakre venn.

    Den beste klem fra meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde jeg gitt ut bok skulle du med STOR glede fått den,min kjære gode venn! Du er jo en av de som gir meg masse energi til å fortsette det kreative arbeid jeg gjør.Du øser av deg de herligste tilbakemeldinger som bringer fram,glede,latter og kreativitet hos meg....Du er helt spesiell god du Camilla <3
      Gleder meg til alt vi skal dele i 2013,den beste nyttårklem herfra!

      Slett
  4. Go morgen :) så flotte bilder du tar..og et flott hjem:)Skjønner godt du blir spurt om og ha innlegg i interiørblader:) Gleder meg til del 2...og resten av 2013..ha ett Godt Nytt År :) hilsen vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig tilbakemelding "navnsøster":)))Tusen takk for din skjønne hilsen,godt nyttår klem fra Vibeke

      Slett
  5. Wow, for en herlig årskavalkade! Så utrolig mange nydelige bilder du har tatt, flotte Vibeke! Jeg sitter her og drømmer meg helt bort. Sååå fantastisk vakkert!

    Jeg må takke deg for et herlig bloggår i 2012. Du har en av mine absolutte favorittblogger - som jeg må innom ved hvert nytt innlegg. Jeg storkoser meg her inne hos deg - og henter masse inspirasjon og tips. Tusen, tusen takk!

    Jeg ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!
    Ha en super nyttårsfeiring!

    Stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære deg....må innrømme at det presser seg på en liten tåre her i øyekroken av deg og dine skjønne skjønne tilbakemldinger...Tusen tusen takk!Det var noe godt å lagre i hjertet inn i 2013 det!
      Riktig godt nyttår og gleder meg alerede til alle loppisfunnene vi skal dele i 2013.Klemmer fra Vibeke

      Slett
  6. Tack för alla underbara inlägg under året och alla rara hälsningar!
    Önskar dig ett Gott Nytt År av värme och innerlig glädje stor!
    Stor Varm Nyårskram!
    Raina/Stenlycka

    SvarSlett
    Svar
    1. Å man blir varm i hjertet av deg snille gode Raina,tusen takk!
      Riktig godt nytt år til deg og jeg bare gleder meg til å følge deg vidre!


      Go og varm klem Vibeke

      Slett
  7. Hold nu op nogle skønne billeder - og et skønt hjem du har. Helt fantastisk.

    Rigtig godt nytår til dig og familien.
    Kh Lise

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Lise:)))
      Godt nyttår til deg!
      klem Vibeke

      Slett
  8. Kjenner jeg blir ordentlig GLAD av å se på dine vakre bilder. Så skjønt, og så herlige farger og interiør. Gleder meg til å se hva du finner på i 2013! :) Godt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å det var en herlig tilbakemelding det Hulda:)))Tuuuusen takk og gleder meg til å følge deg videre!Godt nyttår!

      Klemmer Vibeke

      Slett
  9. Åååå, takk for alle vakre bilder du deler vibeke!!
    Koser meg her inne!

    Godt nytt år

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk snille Beate:)
      godt nyttår til og dine:)

      Slett
  10. En nydelig oppsummering, gleder meg til neste halvdel. For meg som ikke har vært følger så lenge var bildene helt nye.Grattis med oppdraget forresten, det er vel fortjent.

    Nyttårsklem fra Kari

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk snille Kari:)Godt nyttårsklem fra Vibeke

      Slett
  11. En fantastisk årskavalkade og et fantastisk bloggår! Du er bare helt RÅ og utrolig dyktig stylist og fotograf! Gratulerer med oppdrag, så morsomt!

    Tusen takk for dine koselige hilsner og for at du deler av din kreativitet og interiørglede! Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år! Klem fra Gry

    SvarSlett
    Svar
    1. Så vakre ord å ta med seg inn i 2013 kjære Gry:) Tuuusen takk du er bare god!Gleder meg til å følge deg vidre!
      Godt nytt år klemmer fra Vibeke

      Slett
  12. Underbara bilder!!
    Glädjer mig redan inför andra delen.. :)

    GOTT NYTT ÅR önskar jag dig och din familj!!
    Kram Tina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk snille Tina:) Godt nyttår!
      Klem Vibeke

      Slett
  13. Wow.... for et utrolig nydelig tilbakeblikk:)
    Du har det så vidunderlig vakkert og inspirere så utrolig mye:)
    NYDELIG:)
    Gleder meg til å følge deg i 2013:)
    Ønsker deg et Riktig Godt Nyttår:)
    Klem Merete

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Merete:)Du er vel bare GOD!!tusen tusen takk og gleder meg til å følge din flotte blogg/butikk i kommende år:)))Godt nyttår,klem vibeke

      Slett
  14. Sukk for en knippe vakre bilder, jeg er så glad for at jeg fant bloggen din jeg, lykke lang inne i hjerterota ;)
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Å herlige gode deg....du gir alltid de skjønneste tilbakemeldinger!Tusen tusen takk !Klem Vibeke

      Slett
  15. Godt nytt år, søte Vibeke!!
    Tusen takk for masse inspirasjon og flotte innlegg, og for søte kommentarer på bloggen min.
    Jeg gleder meg til å følge deg videre.
    Titti-klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Titti:) Godt nyttår til fine deg!
      Klemmer

      Slett
  16. vakkert vakkert!
    åååå... ja gi ut en bok, jeg kjøper den;)))
    klem lille meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Å kjære deg du er bare skjønn,tuuuusen takk!Hvem vet hva som skjer i 2013? Å gi ut bok hadde vært en spennende ting å fylle dette året meg.....Klemmer til deg!

      Slett
  17. Underbara bilder!Man blir alldeles varm inombords.
    Ser fram emot fler bilder....fantastiskt...

    Önskar dig också ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
    Kram Margareta

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Margareta:)Så herlig tilbakemelding,tusen takk snille deg!
      Klem Vibeke

      Slett
  18. GODT NYTT ÅR til deg.:)
    Fantastisk flotte bilder
    fra ditt nyydelige hjem.
    Klem Mette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Å tuuusen takk Mette:) Godt nyttår!!
      Klem Vibeke

      Slett
  19. I am happy to have found your blog recently as I enjoy your beautiful photos.

    Happy New Year!

    Carolyn

    SvarSlett
  20. Thank you Carolyn.I enjoy your lovely blog to:)
    Happy New year and all the best!
    Vibeke

    SvarSlett